Un raig d'esperança: el contundent vot particular dins una STSJ Múrcia denegatòria de fixesa ⚖️

Dins una sentència que denega el recurs d'apel·lació d'un interí en abús de temporalitat de l'ajuntament de Múrcia, ens trobam una joia, un tractat de l'aplicació de la Directiva 1999/70/CE i de la jurisprudència del TJUE, condensat en 7 pàgines del vot particular d'una magistrada (pàgs. 24 a 31 de la sentència), que li deuria haver tret els colors a les seves immobilistes companyes, que a aquestes altures ja no podran al·legar desconeixement dels elements en joc. Perquè no hi ha pitjor cec que el que no vol veure! Idò compartim un raig de potent llum blava, color 🇪🇺⚖️👩🏻‍⚖️ Esperem que aquest vot particular aviat sigui unànime, perquè és la única interpretació possible per complir amb la UE!

Primerament, recorda que s'han de tenir en compte "los principios de eficacia directa y supremacía del Derecho Comunitario, acuñados por la consolidada jurisprudencia del TJUE" i recorda les conseqüències de la seva aplicació (pràcticament inèdita als tribunals espanyols, però).

A continuació repassa els principis de la Directiva 1999/70/CE i allò que implica. Constata que el demandant es troba en una situació d'abús de temporalitat i finalment determina "cuál es la sanción efectiva, proporcionada y disuasoria que debe ser impuesta para garantizar la plena eficacia del Derecho de la Unión". I conclou que:

"la medida sancionadora más acorde y equilibrada, para dar cumplimiento a los fines de la Directiva comunitaria -con la debida protección de los empleados públicos víctimas del abuso-, es el de la transformación de la relación temporal abusiva en una relación fija. Avala esta conclusión la propia Resolución del Parlamento Europeo de 31 de mayo de 2018, en la que se indica en su considerando 18 que "la transformación de la relación temporal sucesiva en el sector público en un contrato fijo debe considerarse la medida mas idónea para prevenir y sancionar de manera efectiva el abuso de la contratación temporal".

I a més a més, desgrana els motius pels que aquesta mesura no és contrària a la Llei espanyola (pàg. 30).

O sigui que, si quan qualcú vengui amb la cantinela de que la #fixesaja és inconstitucional i no és factible la seva aplicació, li demanau que se llegeixi aquest vot particular, mem si li queden arguments i excuses, o més aviat queda en evidència...

https://www.poderjudicial.es/search/AN/openDocument/54375ec589976bb1/20220124

 

SINTTA, UNA OPCIÓ DISTINTA
https://sinttablog.blogspot.com/
https://facebook.com/sintta.caib.5
https://twitter.com/SinttaCaib/

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Análisis de los resultados provisionales del concurso de méritos CAIB (en especial, A1)

COMUNICADO: SÓLO 79% DE INTERINOS DE LA CAIB HA CONSEGUIDO PLAZA EN LA ESTABILIZACIÓN POR CONCURSO DE MÉRITOS

SINTTA firma la primera convocatoria ordinaria para el reconocimiento del complemento de la carrera profesional en la CAIB